Το πρόγραμμα είναι σχεδιασμένο να παρέχει εισαγωγικές γνώσεις προγραμματισμού στους μαθητές των τάξεων του δημοτικού. Οι μαθητές με την χρήση του προγράμματος Scratch δημιουργούν το δικό τους παιχνίδι. Εισάγονται σε βασικές έννοιες προγραμματισμού, μεταβλητών, πράξεων καθώς και εναλλακτικούς τρόπους επίλυσης των προβλημάτων που τους παρουσιάζονται.
Το σημαντικότερο στοιχείο του προγράμματος είναι ότι μπαίνουν στα "παπούτσια" των εκάστοτε δημιουργών των αγαπημένων τους παιχνιδιών και αντιλαμβάνονται τα προβλήματα, αλλά και τις δυσκολίες που παρουσιάζονται, προσπαθώντας να βρουν την καλύτερη δυνατή λύση για κάθε πρόβλημα.